Sirmione
Efter nogle dage fik vi igen lyst til at opleve noget, så vi blev enige om at tage en tur til Sirmione.
Sirmione ligger på en langstrakt halvø, allerede i Antikken var det et populært sted. Det kan bl.a. ses ved Catullos grotter, som vi også besøgte.

Ved byens indgang er der en borg, som er endnu en af Scala-familien værker.
Borgen ved byens indgang
Borgens indgangHavnen
Borgen er rigtigt godt velbevaret, og der er mange fine detaljer. Bla. de "tulipanformede" afslutninger på muren.Der er en lille havn i forbindelse med borgen. Den er helt lukket inde bag høje mure.
HalvøenUdsigt fra borgen
Her ses det tydeligt, at det er en halvø.Udsigt fra tårnet ned over indgangen.
Borgen bagfraHunden bades
Endnu et glimt af borgen nedefra.Der var varmt, så engang imellem måtte vi lige give hunden et lille bad. Den kunne godt nok ikke lide det. :-)
Catullos grotter

Catullo
Catullos grotter er ikke en grotte, men en romersk villa, som er blevet udgravet. Der er betagende smukt. Villaen opkaldt efter den gamle romerske digter Catullo.
Der er ikke så meget at skrive om stedet. Vi gik bare rundt og nød udsigten, det gode vejr og stemningen.
Herunder vil jeg lade billederne tale for sig selv.
Dejlig udsigt
Catullossmå gyder
Smukke søglimtMere udsigt
Villaen som den så udUsigt mod Lazise
Kystlinien ind mod Sirmione
Ferien slutter
Tiden flyver af sted, og 14 dage er hurtigt væk. De sidste dage hyggede vi os og gik ind til Lazise hver aften. Det flotte hus
Aften på havnenStrandvejen
Jeg vågner tidligt, så hver morgen havde jeg løbet en tur over mod Bardolino og havde købt frisk morgenbrød med til familien. Den sidste morgen løb jeg ikke, men tog kameraet med for at indfange morgenstemningen. Der kommer et par billeder her. Som I kan se er de handlende ved at gøre klar til dagens marked.Stranden om morgenen
Før markedHavnen om morgenen
Så er vi klarSå har vi pakket sammen. Vendt vognen så vi er klar til at køre kl. 7. Vi sætter kursen mod Würzburg, hvor vi vil tage et par dage og se hvad området byder på. Hvad vi oplevede kan I læse i del 3.