Würzburg

on the road again
       Kaltes quelle            Morgenstemning på pladsen
Vi besluttede p.g.a. vejret, at vi ikke ville stoppe i Østrig, som vi havde planlagt. Så vi fortsatte og kørte til Würzburg, hvorfra vi ville tage nogle udflugter bl.a. til Rothenburg ob der Tauber. En by vi havde hørt meget godt om.Vi fandt Camping Kalte Quelle, som lå direkte ned til floden Main. Herover er et billede, som jeg tog om morgenen nedenfor vores campingvogn. Dejligt stemningsfuldt.
Kirke i WürzburgGadebillede
Vi opdagede snart, at Würzburg er en smuk gammel by af den slags vi godt kan lide at besøge i Tyskland. Desværre var vejret ikke med os, så vi oplevede ikke så meget som vi gerne ville. Herlige gamle brostensbelagte gader.
BorgenSkulpturer på broen
Vi var på vej op til den store borg, som hedder Festung Marienberg , der knejsede over byen. Her er et billede fra broen, som hedder "Alte Mainbrücke".På broen er der imponerende store statuer af helgener..
Udsigt over byenRegnvejr i Würzburg
Et kig ud over byen fra vejen op til Festung Marienberg, som indeholder et fæstningsmuseum: "Fürstenbau Museum".Det endte desværre i et voldsomt regnvejr, så vi opgav at komme videre, da vi var gennemblødte af regnen. Så et besøg i Festung Marienberg har vi til gode.
Rothenburg ob der Tauber
Rothenburgsmukt
Wurzburg er det første stop på "Romantische Strasse". Rothenburg er det næste. Vi lavede en udflugt til Rothenburg ob der Tauber, fordi vi havde hørt så meget godt om byen. Vi blev ikke skuffede. Det var en god oplevelse. Byen har engang været midtpunkt for handel og håndværk, men mistede sin position, da man opdagede Amerika og begyndte at kolonisere hele verden. Men hold da op for en romantisk by. Gamle huse, snævre gader. Det hele ånder af historie.
FlotKongen var her
Herunder kommer der lidt billeder fra byen.
HuseRådhuset
Der er et klokkespilsur, som er ganske fint, men som dog ikke kan leve op til det der er i Goslar.
Figur i urFigur i ur
DillersJulemuseum
Så er der Schneeballen. Vi købte selvfølgelig, men blev slemt skuffede. Det er nærmest tørkager. Men det er nu sjovt, at sneboldene er Dillers. Det har jo en anden mening på dansk. ;-)Vi er meget glade for julen og alle dens herligheder, så det var en stor glæde at komme i Käthe Wohlfahrts julemuseum. Her kunne vi rigtigt svælge i alskens julepynt. Desværre måtte man ikke fotografere derinde, så det blev kun til få billeder. Rystede da de blev taget uden blits. De kommer alligevel herunder. Nyd dem trods kvaliteten.
Det store træEt pyntet træ
MuselandskabInde i museet. Spionfoto
Nu var ferien slut, og vi skulle til at køre hjemad. Der kommer lige et par stemningsbilleder fra floden. Vi tog dog en dag i Neumünster, men vi havde nok for travlt, så jeg har ikke rigtigt taget nogle billeder derfra.Morgenstemning ved floden